EFTERSKOLERNES DAG - HVER DAG

Drømmer du om et år på efterskole? Vi er klar til at hjælpe dig med svar på dine spørgsmål. Følg os på sociale medier eller send os en besked, så vender vi tilbage med svar hurtigst muligt.

BOOK ET BESØG

Du er altid velkommen.

Kom ned og besøg os og se vores dejlige skole, som også kan blive din!

Udfyld formularen – så kontakter vi dig for at aftale tidspunkt for en rundvisning.

VORES LINJEFAG

E-sport

Vi tager E-sport seriøst

Hvis du vil dyrke dit talent i League of Legends eller CS2 og vil blive så god som dit talent kan drive dig, så er vores E-sport linje på Højer efterskole, det rette for dig.

Hos os kan du finde ud af om E-sport skal være en hobby eller om du kan drive det til noget mere.

Kampsports Camp

Kampsport

Fokus på kampsportene Karate og ju-jutsu

Højer Efterskoles kampsportslinje tilbyder også mulighed for, at du kan gå op til 2 – 3 gradueringer, davores lokale samarbejdspartner: Minami Karate Dojo og efterskolens gæstelærer, Sensei Kurt Olsen, har bestået graduering 5. Dan.

Japansk

Har du også lyst til at lære japansk?

Så vælg japansk sprog og kultur som linjefag! Vi skal snakke japansk, og vi skal lære japanske skrifttegn for at kunne læse og skrive små tekster. Vi arbejder på forskellig vis og inddrager manga og anime for at blive bedre til sproget.

Gastronomi

Nyt linjefag

Linjefaget Gastronomi er for elever, der har lyst til at undersøge, afprøve og udvikle sig gastronomisk med mad, kultur, marsken og vadehavets mange naturlige lækkerier. Linjefaget henvender sig både til nybegynderen såvel som den øvede gastronom. Det vigtigste er, at man har lysten til at være med og viljen til at arbejde med maddannelse.

Har du spørgsmål?

Vil du gerne vide mere om et af vores linjefag? Eller se skolen og de omgivelser, hvor du vil blive undervist? Så book et besøg. Vi glæder os til at vise dig vores skole, og fortælle om alle de spændende aktiviteter, vi laver.

Udfyld formularen. Så kontakter vi dig så hurtigt som muligt og aftaler et tidspunkt.

Vi glæder os til at se dig.

Vores-Linje-LP

FOLG OS PÅ SOCIALE MEDIER

OM HØJER EFTERSKOLE

Højer Efterskoles værdigrundlag

Forankret i et grundtvigsk livs-og menneskesyn med en hverdag præget af traditionelle efterskoleværdier som fortælling, morgensang, oplysning og livsduelighed.

Historisk forankret i dansk kulturhistorie og i grænselandets historie og geografi.

Højer Efterskole er bygget i 1951. Kredsen bag skolens grundlæggelse ønskede dengang at styrke danskheden i denne del af grænselandet, og skolen fikderfor navnet Den Danske Ungdomsskole i Højer. Senere ændredes navnet til Højer Ungdomsskole, og i 2010 blev det vedtaget, at skolen fremover skulle hedde Højer Efterskole.

Den Danske Ungdomsskole i Højer startede i 1951 som en ren pigeskole for 50 piger, men blev i 1959 en skole for begge køn. Siden har elevholdene fordelt sig med næsten lige mange drenge og piger. Skolen rummer nu plads til 90 elever.

Højer Efterskole har gennem hele sin historie været drevet som en skole, hvor man har lagt vægt på gymnastik, på de boglige fag samt praktisk/kreative blokfag. I dag profilerer vi os på kampsport, esport, japansk, spring, dans/rytme samt fællesgymnastik og et tæt og trygt fællesskab.