Vi prioriterer fysisk aktivitet

Mathias Hørlyck vores skademedarbejder. Mathias har flere kurser i skadeforebyggelse og behandling, og er med til mange af gymnastiktimerne. Vi er en skole med en masse fysiske aktiviteter som gymnastik, spring og kampsport, og vi ved af erfaring, at nogle elever undervejs bliver overbelastede eller skadede. Forældre skal trygt kunne sende deres børn af sted på efterskole og vide, at vi har øje for de unge, også når der opstår skader. En del af vores elever kommer langvejs fra, og det er besværligt at sende dem til undersøgelse og behandling i f.eks. København eller Hjallerup. Med Mathias’ store erfaring vil vores elever være i gode hænder.

Hvis elevens skade ligger udenfor Mathias’ kompetencer, og skal videreundersøges eller behandles af andre fagpersoner, aftales et eventuelt videre forløb med forældre.

Vi vil på skolen gerne have fokus på gode arbejdsvilkår for elever, såvel som for medarbejderne. Derfor er Mathias altid klar.