KAMPSPORT

Vi er en skole med fokus på kamsport, med særlig vægt på ju-jutsu og karate

Hej, jeg hedder Anette og er sekretær på Højer Efterskole.

Jeg er klar til at rådgive og hjælpe dig.

Hvis du har spørgsmål, eller ønsker at booke en rundvisning hos os, bedes du bruge denne formular, og jeg vil vende tilbage til dig hurtigst muligt.

Vores-Linje-LP 2024

Kombiner efterskole og hobby på Højer Efterskole!

På kampsportslinjen arbejder vi med individuel kampsport, som et hold, hvor vi ud over at komme i fysisk topform også arbejder med vores egen psyke.

Højer Efterskoles kampsportslinje tilbyder også mulighed for, at du kan gå op til 2 – 3 gradueringer, da vores lokale samarbejdspartner: Minami Karate Dojo og efterskolens gæstelærer, Sensei Kurt Olsen, har bestået graduering 5. Dan.

Vi samarbejder også med Ribe Ju-Jutsu, og er alle licenseret under DJU (Dansk Judo Union)

Du er altid velkommen.

Kampsportslinjen er for alle unge med interesse for Karate og Ju-jutsu – også for nybegynderen. Cirka 40% af eleverne har ikke dyrket kampsport før.

For den dygtige og flittige elev er der også mulighed for selvstændig træning i vores flotte Dojo, samt mulighed for at deltage i kampsportsstævner, hvor du kan prøve dine færdigheder i kamp.

Kom ned og besøg os og se vores dejlige skole, som også kan blive din!

Book en dato og et tidspunkt i dag,
det tager kun 1 minut.

Højer Efterskoles værdigrundlag

Forankret i et grundtvigsk livs-og menneskesyn med en hverdag præget af traditionelle efterskoleværdier som fortælling, morgensang, oplysning og livsduelighed.

Er du klar til at udforske dine interesser og udvikle dine evner på en unik efterskole? Hos os tilbyder vi spændende fag som dans, esport, madlavning, japansk og forårsfag, der giver vores elever en anderledes og lærerig hverdag.

Tøv ikke med at booke et besøg på vores skole, så du kan opleve miljøet og fællesskabet på egen krop. Hvis du allerede har besluttet dig for at tage det næste skridt i din uddannelse, kan du tilmelde dig vores skole og være en del af et inspirerende fællesskab.

Vil du læse mere om vores forskellige fagtilbud, så se vores oversigt over klasser og fag. Vi ser frem til at byde dig velkommen på vores efterskole!

Historie

Den Danske Ungdomsskole i Højer startede i 1951 som en ren pigeskole for 50 piger, men blev i 1959 en skole for begge køn. Siden har elevholdene fordelt sig med næsten lige mange drenge og piger. Skolen rummer nu plads til 105 elever.

Højer Efterskole har gennem hele sin historie været drevet som en skole, hvor man har lagt vægt på gymnastik, på de boglige fag samt praktisk/kreative blokfag. I dag profilerer vi os på kampsport, CS2, japansk, craft (kreativ linjefag), gastronomi samt fællesgymnastik og et tæt og trygt fællesskab.