HØJER EFTERSKOLE

JAPANSK

Har du også lyst til at lære japansk?

Bliv ringet op!

Hej, jeg hedder Anette og er sekretær på Højer Efterskole.

Jeg er klar til at rådgive og hjælpe dig.

Hvis du har spørgsmål, eller ønsker at booke en rundvisning hos os, bedes du bruge denne formular, og jeg vil vende tilbage til dig hurtigst muligt.

Vores-Linje-LP 2024

Japansk som begyndersprog

Japansk på Højer Efterskole er et begyndersprog. Du skal altså ikke kunne noget japansk, inden du starter hos os. Faktisk så er langt størstedelen af vores elever på japansklinjen nybegyndere. Nogen har bekendtskab med Japan i forbindelse med f.eks. manga og animé.

Gå-på-mod og lysten til at lære et nyt og spændende sprog er vigtigst. Undervisningen er struktureret omkring japansk, som begyndersprog, så alle kan være med.

Hvis du allerede kan noget japansk, så skal du dog nok blive udfordret.
I dette tilfælde, kan du få sværere tekster og opgaver, ligesom nogle af vores andenårselever. Du vil selvfølgelig stadig blive hjulpet og vejledt på lige fod med alle andre. Men du vil formodentlig til tider være mere selvkørende.

Du er altid velkommen.

Japansklinjen plejer at have mellem 10-15 elever. Det er dermed et lille hyggeligt hold. Det giver os både god plads i lokalet og god tid til den enkelte elev. Samtidig giver det mulighed for, at vores elever kan være mere medbestemmende omkring, hvad vi arbejder med.

Kom ned og besøg os og se vores dejlige skole, som også kan blive din!

Book en dato og et tidspunkt i dag,
det tager kun 1 minut.

Højer Efterskoles værdigrundlag

Forankret i et grundtvigsk livs-og menneskesyn med en hverdag præget af traditionelle efterskoleværdier som fortælling, morgensang, oplysning og livsduelighed.

Så vælg japansk sprog og kultur som linjefag! Vi skal snakke japansk, og vi skal lære japanske skrifttegn for at kunne læse og skrive små tekster. Vi arbejder på forskellig vis, og inddrager manga og anime for at blive bedre til sproget.

Japan har meget at byde ind med i forhold til kultur på verdensplan. Mange kender til mangategning, anime og cosplay. Japansk mad smager fantastisk, og de japanske modehuse er særdeles dygtige.

Hovedvægten er på japansk kultur og sprog, men der vil også blive tid til at tegne manga, lave spændende japanske retter til aftensmaden, vi får et kursus i at spise med pinde, måske kan du arrangere COS fest og lave vores egne kostumer.. spiller japansk musik eller bliver klogere på japansk mode…har du ideerne kan vi måske udføre dem.

Historie

Højer Efterskole er bygget i 1951. Kredsen bag skolens grundlæggelse ønskede dengang at styrke danskheden i denne del af grænselandet, og skolen fik derfor navnet Den Danske Ungdomsskole i Højer. Senere ændredes navnet til Højer Ungdomsskole, og i 2010 blev det vedtaget, at skolen fremover skulle hedde Højer Efterskole.

Den Danske Ungdomsskole i Højer startede i 1951 som en ren pigeskole for 50 piger, men blev i 1959 en skole for begge køn. Siden har elevholdene fordelt sig med næsten lige mange drenge og piger. Skolen rummer nu plads til 105 elever.

Højer Efterskole har gennem hele sin historie været drevet som en skole, hvor man har lagt vægt på gymnastik, på de boglige fag samt praktisk/kreative blokfag. I dag profilerer vi os på kampsport, CS2, japansk, craft (kreativ linjefag), gastronomi samt fællesgymnastik og et tæt og trygt fællesskab.

Bliv ringet op!

Ønsker du at booke en rundvisning hos os, bedes du bruge denne formular, og jeg vil vende tilbage når det passer til tig.

Book et besog(lp)