VI TAGER

E-SPORT SERIØST

Hvis du vil dyrke dit talent i League of Legends eller Counter Strike: 2 og vil blive så god som dit talent kan drive dig, så er vores E-sportslinje på Højer efterskole, det rette for dig.

BOOK ET BESØG

Du er altid velkommen, kom ned og besøg os og se vores dejlige skole, som også kan blive din!

Det er rigtig rart at opleve skolen på en hverdag, inden I bestemmer jer. Når I ankommer til rundvisningen, vil eleverne vise jer rundt og fortælle om skolen. I møder også forstanderen eller en lærer, som kan besvare jeres spørgsmål.

Udfyld formularen – så kontakter vi dig for at aftale tidspunkt for en rundvisning.

Hvad får du

Vi giver dig intens træning indenfor teori, teknik, strategi, samarbejde på hold og det vil udvikle dig som spiller. Du vil træffe hurtigere og bedre beslutninger, og sammen med dit hold kunne nå rigtig langt. Vi opretter hold med valg af roller, hvor teambuilding og kommunikation er vigtige ingredienser.

Du bliver uddannet som hjælpeinstruktør i e-sport

På Højer Efterskoles e-sportslinje får du DGI´s hjælpeinstruktøruddannelse. Det vil sige at du kan blive hjælpetræner i din lokale e-sportsforening – og på sigt måske blive træner for et e-sportshold eller på en efterskole.

På skolen vægter vi bevægelse og en sund livsstil meget højt. Den fysiske træning vil styrke dine reflekser, udholdenhed og gøre at du længere vil kunne bevare overblikket i en hektisk kampsituation.

Velkommen i to nyindrettede lokaler med stærke gamer-PC’er, projektor og servere, gamerstole, det rigtige lys og hurtigt internet. Du må gerne medbringe din egen skærm, mus, musemåtte og headset.

Du må påregne nogle blive-weekender, hvor vi skal deltage i forskellige E-sportaktiviteter. Vi besøger i løbet af året ungdomsuddannelser, hvor du kan fortsætte med at dyrke E-sport, imens du får en ungdomsuddannelse.

Teachers

Rasmus Møller

CS2 teacher

Sandis Hansen

LoL teacher

Gamer name: wwwkk5

Til forældrene

Hvorfor lade dit barn bruge tid på E-sport på en efterskole? Fordi det er det, de synes er fedt. På Højer Efterskole er fællesskabet vigtigt, og vi skaber skolefællesskabet gennem gymnastikken. Vores elever oplever glæden ved at gøre noget sammen, at præstere som et hold, samtidig med at de udvikler sig som mennesker. Så tænk på at et efterskolemiljø naturligt gør, at ikke al tid kan gå med at spille computer. Der er en masse andre pligter så som almindelige skoletimer og lektier som skal passes og ikke mindst det gode sociale fællesskab som uundgåeligt vokser sig stort i et efterskoleophold. Og så tilbyder vi som den eneste efterskole i landet e-sport sammen med obligatorisk gymnastik. 5 timers bevægelse om ugen! Så kan det godt være dit barn spiller meget, men til gengæld er han med i et stort fællesskab, og får styrket sin krop.

Kontakt os og reserver en plads! Vi kontakter dig så hurtigt som muligt.

Book et besøg

Du er altid velkommen.
Kom ned og besøg os og se vores dejlige skole, som også kan blive din!