CS2

Oplev Counter-Strike 2 på Højer Efterskole

På Højer Efterskole sætter vi stor pris på fællesskab og den personlige udvikling, der blomstrer med Esport og CS2. På Vores CS2-linje arbejder vi med at styrke dine spiltekniske evner og sørge for at du har værktøjerne til at udvikle dig personligt. Som en central del af vores Esport-linje, vil du blive en del af et engageret fællesskab, der er klar til at udforske alt hvad CS2 har at byde på, både teoretisk og i praksis, og skabe venskaber, der holder hele livet.

Hvad tilbyder vi?

To gange om ugen dedikerer vi seks timer til at dykke ned i CS2 med dig. Vores mål er at udfordre og støtte dig i din udvikling, så du opnår succes både personligt og i spillet. Vi har skræddersyet et program, der dækker alt, hvad du skal bruge for at dygtiggøre dig indenfor CS2. Hver træning session er inddelt i tre faser:

Teori: I denne fase dykker vi ned koncepter som: defaults, setups, økonomistyring, fakes, executes samt forskellige grundlæggende principper, som kommunikation, konflikthåndtering og lederskab.

Praksis: Gennem direkte erfaring på serveren bringer vi teorierne til live. Vi anvender lærte koncepter i praksis, så du og dine holdkammerater får de mest optimale forhold at udvikle sig under.

Evaluering: Efter hver træningssession tager vi tid til at reflektere over, hvad vi har lært. Vi diskuterer, hvordan teorierne blev anvendt i praksis og identificerer områder, hvor vi kan forbedre os, og planlægger, hvordan vi kan træne færdigheder selv.

Vores faciliteter har altid stærke konkurrencedygtige computer og skærme, så du altid kan præstere dit bedste.

Konkurrencer og teamwork

Vi er en aktiv del af efterskoleligaen og sigter efter at deltage i så mange LAN-turneringer som muligt. Derudover tilbyder vi muligheden for deltagelse i Powerligaen for de mest talentfulde spillere. De sidste tre sæsoner i efterskoleligaen har ført os til 3 finalepladser og to mesterskaber. Det er et bevis på vores dedikation til at udvikle talenter på alle niveauer.

Uddannelse og personlig udvikling

På Højer Efterskole er det vigtig for os, at vores elever følger den almindelige skolegang. Deltagelse i undervisningen er en forudsætning for at være del af vores esportslinje. Vi mener, at færdigheder som kommunikation, teamwork og konflikthåndtering er essentielle både indenfor og udenfor serveren. Vi er derfor stolte over at sige, at vi forbereder vores elever til fremtiden med disse kompetencer.

Tag det næste skridt med Højer Efterskole

På Højer Efterskole venter der dig et år fyldt med udfordringer, personlig udvikling og ikke mindst, en masse sjov med CS2. Uanset om du drømmer om en fremtid indenfor CS2, eller bare brænder for at dygtiggøre dig og være en del af et stærkt fællesskab, så er Højer stedet for dig.

CS2 for alle

Højer Efterskole, hvor dørene er åbne for alle, uanset dit niveau. Fra nybegyndere til de mest erfarne spillere, vores CS2-linje er designet til at favne et bredt spektrum af talenter, med elever, der spænder over Faceit levels 1 til 10. Her på Højer prioriterer vi fællesskabet og din personlige udvikling i CS2, hvor alle er velkomne til at blive en del af vores engagerede esportsfamilie.

Specielt til dig, der allerede har erfaring og søger at finpudse dine færdigheder, tilbyder vi et miljø, hvor avanceret strategi, taktisk snilde, og teamwork er i centrum. Med vores skræddersyede træningsprogram, der dækker alt fra spilteknik til mental forberedelse, er vores mål at løfte dit spil til det næste niveau.

Hos os er det vigtigste ikke, hvor du starter, men din vilje til at udvikle dig og vokse med dit hold. Vores brede spektrum af niveauer skaber en unik dynamik, hvor erfarne spillere kan finde nye udfordringer og muligheder for at videreudvikle deres kompetencer. Vær med til at forme et stærkt fællesskab på Højer Efterskole, hvor passionen for CS2 forener os, og hver enkelt spillers udvikling er i fokus.

Udstyr

Skal jeg medbringe mit eget gamingudstyr?

Ja, vi opfordrer alle vores elever til at medbringe deres eget gamingudstyr, herunder musemåtte, tastatur, headset, og mus. Det er vigtigt for os, at du føler dig så komfortabel som muligt og kan præstere dit bedste i CS2.

Hvad med computere – skal jeg medbringe min egen?

På Højer Efterskole bliver du tildelt en pc, som er specielt opsat til CS2, for at sikre den bedste spiloplevelse. Vores computere er udstyret med følgende specs:

CPU: Intel Core i7-12700KF
RAM: 16 GB
GPU: Geforce 3060 TI
Skærm: QWERTZ 280Hz

Selvom vi stiller disse topmoderne computere til rådighed, er du også velkommen til at medbringe din egen pc, og skærm, hvis du foretrækker det.

Hvem har erstatningskravet?

På Højer Efterskole forventes det, at du passer godt på den pc, du får tildelt. Så længe den ikke skades med vilje eller ved uhensigtsmæssig brug, skal du ikke bekymre dig om udskiftning. Dit personlige udstyr er dit eget ansvar; omhyggelighed anbefales.

Adgangen til esportsfaciliteterne er tilrettelagt for at fremme et hyggeligt og seriøst læringsmiljø samt tilbyde plads til fritid og selvstændig træning. Esportslokalerne er åbne for elever på CS2-linjen, i elevernes egentid. Dette giver mulighed for ekstra træning, spiludvikling eller blot afslapning med dine holdkammerater. Elever, der ikke deltager på CS2-linjen, vil ikke have adgang, hvilket sikrer, at faciliteterne forbliver et dedikeret og fokuseret rum.

LAN

Lan-Turneringer i Danmark

Højer Efterskole deltager aktivt i Danmarks LAN-scene, hvor vi stiller op i turneringer som Efterskolemesterskabet for CS2 og Gamebox. Målet er at udfordre og udvikle vores elever ved at deltage i relevante og konkurrenceprægede events, der tester deres færdigheder mod andre talentfulde hold.

Hygge LAN på Højer

Internt på Højer Efterskole arrangerer vi hygge-LANs, hvor elever kan samles for at spille, deltage i sjove konkurrencer, og styrke fællesskabet. Disse events er perfekte for socialt samvær og til at prøve nye spil i et venligt og afslappet miljø.